Thursday, July 26, 2007

Miss Thompson


Miss Thompson era invatatoarea care la inceputul fiecarui an le spunea elevilor sai:
“Dragii mei copii, va iubesc pe toti la fel. Eu nu am favoriti.”
Binenteles, ca acesta nu era adevarul de suta la suta. Invatatorii au favoriti si, ce-i mai rau, majoritatea invatatorilor au elevi pe care nu-i suporta, pur si simplu.
Teddy Stallard era unul dintre acestia din urma, dar pe buna dreptate. Nu parea interesat deloc de scoala. Era mereu apatic, privea in gol, aceeasi expresie dezinteresata pe chipul sau, aceeasi privire rece dsi distanta. Hainele ii erau soioase, sifonate; parul ii era murdar, nearanjat. Intr-un cuvant era dezagreabil.
Cand invatatoarea nota lucrarile scrise si ajungea la lucrarea lui Teddy avea parca o placere nebuna sa puna X-uri in dreptul raspunsurilor gresite. Cand scria nota 4 sus pe pagina o facea cu mare incantare. Ar fi trebuit sa stie mai bine, doar ea avea evidenta scolara a lui Teddy si stia mai multe despre el, decat recunostea. Evidentele aratau cam asa:
Clasa a I-a: Teddy este promitator in munca si atitudine, dar situatia familiala este precara.
Clasa a II-a: Teddy ar putea fi mai bun. Mama este foarte bolnava. Acasa nu este ajutat aproape deloc.
Clasa a III-a: Teddy este un baiat bun, dar prea serios. Este incet la invatat. Mama sa a murit anul acesta.
Clasa a IV-a: Teddy este foarte incet, dar se comporta frumos. Tatal lui nu manifesta interes in educatia copilului.
La Craciun, baietii si fetele din clasa I-au adus cadouri lui Miss Thompson si le-au ingramadit pe catedra, dupa care s-au adunat in jurul ei ca sa o priveasca cum le deschide. Printre cadouri se afla si unul de la Teddy Stallard. A fost extrem de surprinsa ca teddy I-a adus un cadou. Cadoul lui era impachetat in hartie maro. Pe hartie scria “Pentru Miss Thompson, de la Teddy.” Cand l-a deschis, din pachet a cazut o bratara veche, cu jumatate din pietre lipsa si o sticla cu parfum ieftin.
Ceilalti baieti si fete au inceput sa rada de cadoul lui Teddy, dar Miss Thompson a avut atata bun simt sa ii readuca la tacere, si-a pus imediat bratara si putin parfum pe mana. Intinzand mana spre copii a spus:
“Nu-I asa ca miroase foarte frumos?”
Ceilalti copii au inceput cu totii sa miroasa si sa se minuneze.
Cand orele s-au terminat si toti ceilalti copii au plecat, Teddy a ramas in urma. S-a apropiat de catedra si a spus incet:
“Miss Tompson? Acum mirositi exact ca mama mea … iar bratara ei arata asa de bine pe mana dumneavoastra. Ma bucur ca v-a placut cadoul meu.”
Cand Teddy a iesit, miss Thompson s-a prabusit in genunchi si si-a cerut iertare inaintea lui Dumnezeu.
In ziua urmatoare cand copii au venit la scoala, su fost intampinati de o noua invatatoare, Miss Thompson devenise o faptura noua. Nu mai era doar o invatatoare, ci devenise un mesager al lui Dumnezeu, dedicata sa iubeasca si sa faca pentru ei tot ce poate, ceva ce sa nu uite niciodata. Ii ajuta pe toti, dar mai ales pe cei mai inceti, si mai ales pe Teddy Stallard. La sfarsitul anului scolar, Teddy era deja mult mai bun la invatatura. I-a ajuns din urma pe multi dintre elevi, ba chiar i-a depasit pe unii.
Dupa terminarea acelui an scolar, Miss Thompson n-a mai auzit de Teddy o buna bucata de vreme.
Apoi intr-o zi a primit o scrisoare pe care scria:
"Draga Miss Thompson,
Am vrut sa fiti prima care afla. Anul acesta am fost al doilea in clasa.
Cu drag, Teddy, Stallard."
Patru ani mai tarziu o alta scrisoare:
"Draga Miss Thompson,
Tocmai am fost anuntat ca anul acesta sunt sef de promotie. Am vrut ca dumneavoatra sa fiti prima care afla. Nu-i usor la Universitate, dar am reusit sa fac fata acestor patru ani.
Cu drag, Teddy, Stallard."
Si dupa alti patru ani:
"Draga Miss Thompson,
Incepand de azi sunt Theodore Stallard, medic. Ce ziceti de asta? Am vrut sa fiti prima care afla. Ma casatoresc luna viitoare, mai exact pe 27. Mi-ar face mare placere daca ati veni si ati ocupa locul pe care ar fi trebuit sa stea mama mea daca ar fi fost in viata. Sunteti tot ce inseamna pentru mine “familie”. Tata a murit anul trecut.
Cu drag, Teddy, Stallard."
Miss Thompson a sezut la nunta pe locul mamei lui Teddy. Merita acel loc pentru ca intr-adevar, facuse pentru Teddy ceva ce el nu va uita niciodata.

No comments: